Google vil uddanne 4.000 danske virksomheder

Danske virksomheder halter bagefter når det kommer til at sælge deres produkter eller ydelser online.

Google har, om nogen, fingeren på pulsen når vi taler om udviklingen på internettet og af den grund har de også set, at danske virksomheder halter bagefter når det kommer til at sælge deres produkter eller ydelser via online mediet. Det vil Google i samarbejde med bl.a. Erhvervsstyrelsen gøre noget ved og de har derfor søsat ”Succes Online” – programmet.

4.000 danske virksomheder inden 2017

Google har sat sig som mål, at de via ”Succes Online” – programmet skal uddanne 4.000 små- og mellemstore danske virksomheder, så de ved hjælp af internettet kan vokse og blive mere synlige og effektive. Det er gratis for virksomhederne at deltage i Succes Online programmet.

Indtil videre har mere end 800 danske virksomheder i 20 kommuner deltaget i programmet og målet er, ialt 4.000 inden 2017. Det skal medvirke til at opbygge den nødvendige viden i danske virksomheder, så de er rustet til den digitale transformation som sker i netop disse år.

Fra detail til online

Danskerne handler mere og mere online – faktisk forventes det, at 50% af den danske detailhandel er rykket online om bare 5 år – men desværre er det ikke altid, at denne handel sker på danske hjemmesider og denne udvikling mener Google, at ”Succes Online” – programmet kan være med til at ændre, så det i fremtiden vil være mere sandsynligt, at købene foretages på dansk hjemmesider.

Bliv klogere og opnå vækst

Modtag nyheder, værktøjer, tips og tricks

Fra computerskærm til mobil og tablet

Trenden er klar, på online handel-området ligner Danmark resten af verden, som ser en stadig større andel af salg foregå online, men netop på det mobile område er Danmark (og resten af Skandinavien) foran. Mange danske hjemmesider melder om online salg via tablets og mobiltelefoner på over 33%  – altså hver tredje salg foregår via mobile enheder. Denne udvikling bliver danske virksomheder nødt til at forholde sig til; da danskerne ellers bare vælger udenlandske hjemmesider at handle på.

Vi er en del af Succes Online programmet

Som officielt Google Partner Bureau har intoto – Online Markedsføring fra starten været en del af Succes Online programmet.

Vi har siden starten af 2014 stået for undervisningen på 6 forløb i 4 kommuner på Sjælland og Lolland-Falster hvor mere end 275 virksomheder har fået gratis hjælp til at blive klogere på, hvordan de kan blive bedre til at markedsføre sig online. Og inden udgangen af 2015 skulle antallet gerne være 9 forløb i 6 kommuner og mere end 400 virksomheder.

Læs mere om hvilke Succes Online forløb vi underviser på.

Skrevet af

Thomas Zacchi

Thomas Zacchi har arbejdet med online markedsføring siden 1997. Han hjælper virksomheder med at udarbejde en effektiv digital strategi og bistår dem med at eksekvere på denne strategi for at nå deres online ambitioner.

Bliv klogere og opnå vækst

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag nyheder, værktøjer, tips og tricks

    Nej tak, jeg skulle nødig blive alt for klog!