Raketvækst med online markedsføring

Raketvækst. Navnet siger ligesom det hele: Der er fart over feltet i væksten. Fart var der også på Thomas Zacchi fra intoto Digital, da han fredag den 20. maj holdt oplæg om online markedsføring på Raketvækst-forløbet, arrangeret af Stevns Erhvervsråd i samarbejde med Væksthus Sjælland.

På blot 2 timer forsøgte jeg at nå rundt om det meste i min professionelle verden. Online Markedsføring. Den verden, som virksomheder i vækst ikke kan undgå at blive en del af. Eller vælge at blive en del af.

Du skal nemlig gøre noget aktivt for at blive fundet online. Medmindre en tilfreds (eller utilfreds!) kunde da har skrevet en kommentar om dig på en af de mange online fora, der findes på nettet i dag. Er den positiv, kan du jo bare læne dig tilbage og glæde dig over rosen.

Eller?

Er det ikke bedre selv at kunne styre din online tilstedeværelse? Jo! Ingen tvivl om det. Og hvis du gerne vil vækste i din virksomhed, er du nødt til at vælge at være online. På den gode måde.

Mange muligheder for online markedsføring

Derfor havde 8 virksomheder med tændte og meget interesserede ejere fundet sig godt til rette på de opstillede stole ved denne omgang Raketvækst. Okay, de var lidt trætte – men de havde også netop været igennem 2 lange dage med det ene fokus at vækste deres virksomheder.

Og nu var turen kommet til deres online verden. På 2 timer bliver man altså ikke ekspert, og deltagerne fik derfor en introduktion til forskellige muligheder for online markedsføring af deres virksomheder.

Vi nåede også at få en snak om, hvornår de forskellige muligheder er relevante for netop deres virksomheder. Alt sammen ud fra devisen om, at det er svært for kunderne at købe noget, de ikke har forstand på.

Bliv klogere og opnå vækst

Modtag nyheder, værktøjer, tips og tricks

Online markedsføring med kunden i centrum

Men den vigtigste læring på dagen var, at online markedsføring skal ses som en helhed. Det handler ikke kun om at ligge godt i søgeresultaterne på Google. Altid skal kunden tænkes i centrum af det, virksomheden gør og skriver. For uden kunder, ingen forretning.

Med hovedet fuld af inspiration og blokken fuld af noter gik de 8 virksomhedsejere fra oplægget med billedet af, at deres hjemmeside skal være deres digitale sælger. De skal derfor fokusere på fundamentale områder på hjemmesiden, før de begynder at investere i at skaffe trafik til hjemmesiden.

Og vælger de at købe sig fra det, har de nu fået indsigt og evne til at stille de rigtige spørgsmål til en fremtidig samarbejdspartner.

Hos intoto Digital byder vi velkommen i den online verden af markedsføring. Og vi glæder os til at hjælpe din virksomhed videre med online succes, så dine online besøgende bliver til kunder.

Skrevet af

Thomas Zacchi

Thomas Zacchi har arbejdet med online markedsføring siden 1997. Han hjælper virksomheder med at udarbejde en effektiv digital strategi og bistår dem med at eksekvere på denne strategi for at nå deres online ambitioner.