5 gode grunde til at bruge Email Marketing

Vidste du, at der er flere mennesker, der benytter e-mail, end der sammenlagt er brugere på Twitter og Facebook? Email Marketing giver dig derfor den kæmpe fordel, at du kan målrette din markedsføring til netop din målgruppe.

5 gode grunde til at bruge e-mail marketing

Med Email Marketing er du garanteret, at dine mails bliver modtaget, og du har en dyb analytisk indsigt i, om dine mails bliver åbnet og reageret på – og af hvem. Du kan altså måle deres effektivitet, analysere resultaterne og optimere dine kampagner løbende.

I modsætning til de sociale medier forsvinder dit budskab ikke med det samme. Dit budskab ligger ikke i dine modtageres newsfeed på Facebook, Instagram, LinkedIn, X (Twitter) eller andre sociale kanaler. Tværtimod ligger dine e-mails trygt og godt i din modtageres indbakke, indtil modtageren er klar til at læse dem.

Og der er mange flere gode grunde til at bruge e-mail markedsføring. Lad os kort føre dig gennem 5 af de rigtig gode grunde til, at vi anbefaler, at du skal benytte Email Marketing i din virksomhed.

#1  Tæt på salget og bedst på ROI

Email Marketing er den form for marketing, hvor du potentielt kan se den bedste ROI. Og den er normalt langt bedre end på annoncering og search.

Med Email Marketing ligger du så langt nede i konverteringstragten, at du er meget tæt på salget. Brug derfor dine e-mails til at skabe top-of-mind hos dine modtagere og dermed forblive i dine modtageres bevidsthed over en længere periode – til de er klar til at købe.

Spred dine budskaber omkring nye tiltag, dine ydelser, tilbud, produkter og alt, hvad der ellers holder dig top-of-mind hos dine kunder og potentielle kunder. Email Marketing er eminent til at pleje og styrke relationen mellem dine modtagere og din virksomhed.

#2 Rammer din målgruppe

Vidste du, at 54 % af alle e-mailbrugere åbner deres mails på en mobil enhed?
Med e-mail er du derfor i stand til at ramme målgruppen, hvor de er. Om de er på farten eller ej, så fanger du dine modtagere, hvor de oftest er, nemlig på mobilen. Hav det i tankerne, når du designer dine e-mailkampagner. Sørg først og fremmest for, at de er optimerede til mobil.

#3 Gør det let for andre at dele dit indhold

Hvis du har udformet dine e-mails korrekt, har du også husket at tilføje en nem og tydelig mulighed for at dele dit indhold. Med ét enkelt klik kan en af dine abonnenter dele dit budskab, dit gode tilbud eller enestående udsalg med alle deres kontakter. Er dine modtageres kontakter interesserede i det, du tilbyder, har du en optimal chance for at opnå yderligere konverteringer.

Når dit budskab bliver delt på denne direkte og personlige måde, har du allerede opnået en troværdighed og tillid hos din modtagers kontakter. Chancen for, at dine delte mails bliver set, er endda større, fordi de kommer fra en pålidelig afsender og modtages på den intime måde, som vores private indbakker nu engang er.

Dette er en kæmpe fordel, da 83 % af din målgruppe stoler mere på anbefalinger fra personer, de kender, end nogen anden form for annoncering.

Bliv klogere og opnå vækst

Modtag nyheder, værktøjer, tips og tricks

#4 Mulighed for målrettet markedsføring

E-mail marketing giver dig god mulighed for at segmentere din e-mailliste. Du kan opdele personerne på din liste ud fra mange forskellige kriterier ud fra din virksomheds behov og ønsker. Når du segmenterer din e-mailliste, er der større sandsynlighed for, at du målretter dit budskab konkret til den mest relevante gruppe af mennesker. Du rammer derfor mere præcist, når du skal promovere et nyt produkt eller en ny service.

Jo bedre din e-mailliste er segmenteret, jo bedre resultater vil du se. Tilbyder du freebies, når dine modtagere tilmelder sig dit nyhedsbrev, kan du opdele dine målgrupper baseret på de emner, de har vist interesse for.

En dyrehandler kan for eksempel tilbyde en e-guide til katteejere, en anden til hundeejere, en tredje til fugleejere og så videre. Med den viden om nyhedsbrevets modtagere kan dyrehandleren nu sende tilbud på produkter, der matcher modtagerens behov.

Du kan også få viden om dine modtageres interesser ved at se på, hvilke links de har klikket på i dit nyhedsbrev. Eller gå mere i dybden med, hvad den enkelte person tidligere har vist interesse for, tidligere køb, eller du kan segmentere på dem, der har og dem, der ikke har interageret med dine e-mails. Og du har mulighed for at indsamle mange flere informationer om dine abonnenter. Informationer, som du kan bruge i din segmentering.

#5 Hurtig og direkte levering

I modsætning til de sociale medier er e-mail en kanal, der er helt din egen. Et medie, du selv ejer og er herre over. Du styrer selv dit indhold, din CTA og dit budskab. Du har den fulde kontrol. Med Email Marketing har du skåret mellemmanden væk, og det er derfor en direkte og på en måde mere personlig kommunikation, der kan skabes mellem mellem dig og dine modtagere.

Fordi leveringen af e-mails er så hurtig og direkte, vil du allerede få øjeblikke efter, at din kampagne er sendt, begynde at se resultater. Promoverer du for eksempel et udsalg, du kun har kørende i en begrænset periode, vil du se en hurtig reaktion fra de interesserede og inspirere til impulsiv shopping.

Hurtig levering – hurtige reaktioner gælder specielt, hvis du bruger en psykologisk trigger i emnelinjen. Den gør det klart for modtageren, at han virkelig går glip af et eksklusivt og unikt tilbud, hvis han ikke handler asap.

Kom godt i gang med e-mail marketing

Er du også overbevist om, at e-mail marketing er vejen frem i din online forretning? Men har du brug for hjælp til at komme i gang (eller videre) med at bygge og segmentere din liste, udforme strategien for dine mails eller producere indholdet?

intoto digital er klar til at hjælpe dig. Kontakt os blot her eller ring på telefon 7026 7604.

Skrevet af

Thomas Zacchi

Thomas Zacchi har arbejdet med online markedsføring siden 1997. Han hjælper virksomheder med at udarbejde en effektiv digital strategi og bistår dem med at eksekvere på denne strategi for at nå deres online ambitioner.