Bedre konvertering = flere leads
og flere kunder

Konverteringsoptimering CRO

Trafik til din hjemmeside er vigtig. Derfor arbejder du sikkert med søgemaskineoptimering, Google AdWords og markedsføring på de sociale medier for at skabe trafik og dermed flere besøgende til din hjemmeside.

Men det er lige så vigtigt at fokusere på, hvordan du konverterer dine besøgende til kunder i din forretning. Ved at optimere de sider, som dine besøgende lander på, kan du få flere til at foretage netop den handling på siden, som du ønsker.

Bedre konvertering betyder flere kunder

Konverteringsoptimering – Conversion Rate Optimization (CRO) på engelsk – er et område, der ofte bliver overset, når virksomheder fokuserer på at øge salg eller fx tilmeldinger til deres nyhedsbrev.

Har din virksomhed i dag for eksempel en konverteringsrate på 2 %, hvilket ikke er unormalt, vil en forbedring af konverteringsraten til 3 % være lig med en forbedring på 50 %. Hvad vil det koste at få 50 % flere besøg i din forretning?

intoto digital hjælper dig med din konverteringsoptimering. Er du klar til at konvertere flere af dine besøgende på hjemmesiden til betalende kunder?

A/B splittest giver dig facts

Når vi arbejder med konverteringsoptimering, gennemgår vi blandt andet tekst, billeder og grafik på siden. I stor udstrækning benytter vi A/B splittests for at få dokumentation på vores antagelser. Med dokumentationen i hånden kan vi hurtigt se, om vores antagelser er rigtige, og om de faktisk skaber en bedre konvertering af de besøgende.

Vi ser på, om din landing page fungerer optimalt, og om din call-to-action er tydelig nok. Du har måske en idé til, hvordan du kan få siden til at konvertere endnu bedre? Her er en A/B splittest en god vejviser. Den giver dig nemlig indblik i, om din idé til forbedring nu også er en forbedring – og om den vil skabe en bedre konverteringsrate på siden.

Det er oplagt at opsætte en A/B splittest, hvis du har sider på din hjemmeside, der ikke performer som forventet. Det kan være enkelte elementer på siden, der skal forbedres for at løfte hele konverteringsraten.

Hvordan konverterer dine call-to-actions?

Skal en side konvertere godt, er det nødvendigt med en klar og tydelig call-to-action, som fortæller dine besøgende, hvilken handling du forventer af de besøgende. Dine besøgende vil ikke automatisk foretage sig det, som du ønsker, hvis du ikke tydeligt viser eller fortæller dem det.

Er du klar til at løfte dine sider til en bedre konvertering med klare call-to-action-budskaber? Og få dine sider til at arbejde optimalt ved hjælp af A/B splittests? Så kontakt intoto digital allerede i dag på web@intoto.dk eller telefon 70 26 76 04.

Er du klar til en uforpligtende dialog om, hvordan din hjemmeside kan konvertere bedre?

    Bliv klogere og opnå vækst

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag nyheder, værktøjer, tips og tricks

      Nej tak, jeg skulle nødig blive alt for klog!