Google+ er et must for virksomheder

Der er ingen vej uden om; hvis man er virksomhed i dagens Danmark og er interesseret i at blive fundet online af potentielle kunder, så er det et must at man i dag har en virksomhedsprofil på Google+.

Google mener det alvorligt når de siger, at Google+ er meget mere end ”bare” en ny udgave af Facebook. Google+ er ved at udvikle sig til en omfattende platform hvor Googles tjenester er bygget ind – det var bl.a. også det som tvang Google til at droppe alle de enkelte brugerbetingelser de havde på de enkelte produkter og samle dem i én stor samlet brugerbetingelses politik. Derved gav de sig selv mulighed for at integrere deres tilbud og tjenester på en lang mere effektiv måde.

Google Places nu også G+

En Google Places side, ja for sådan en har din virksomhed da, ikke? Faktisk ikke mere; for nu er Google Places blevet en del af Google+ Lokal. Det er derfor vigtigt at I som virksomhed også har en Google+ page så I kommer hele vejen rundt og giver Google mulighed for at krydslinke jeres forskellige tilstedeværelser på nettet. Således bliver jeres sider vist når de er mest relevante i en søgning, også de lokale søgninger som efterhånden er en stor del af de søgninger, som foretages.

Google har travlt med at udbygge deres Google+ platform og vi kan kun forvente, at der kommer flere muligheder i fremtiden for at virksomheder ad den vej kan blive mere synlige på nettet.

Skrevet af

Thomas Zacchi

Thomas Zacchi har arbejdet med online markedsføring siden 1997. Han hjælper virksomheder med at udarbejde en effektiv digital strategi og bistår dem med at eksekvere på denne strategi for at nå deres online ambitioner.